domenica 10 novembre 2024
Europarlamentari e Commissione... Romano Prodi e Sant'Ambrogio!
*INTRODUZIONE ALLA COSTITUZIONE!*
a cura di Crv-Centro Ricerche Valassinese e di Crvacraccadem465959.blogspot.com
Nel 1959 Norberto Bobbio e Franco Pierandrei scrissero un libro per spiegare a coloro che dovevano laurearsi in Giurisprudenza e dovevano sapere e conoscere la fonte principale della legge, cioè la COSTITUZIONE ITALIANA e ci spiegarono che cosa è una Costituzione!
Con noi universitari, all'inizio degli anni settanta c'erano Capanna, Dipietro e altri che avrebbero poi gestito le lotte studentesche e interpretato da protagonisti gli anni di piombo delle stragi fasciste e la lotta armata delle brigate rosse fino alla tragica conclusione del processo a Moro e alla sua barbara esecuzione... e a Tangentopoli!
Ma torniamo al libro che spiegava che cos'è una Costituzione... "Si può dire che la Costituzione è il complesso delle norme fondamentali di uno Stato.La vita di una società organizzata, com'è appunto lo Stato Italiano, ed è regolata da una miriade di norme a diversi livelli (leggi, regolamenti, atti amministrativi, decisioni giudiziarie), che, disciplinano la condotta degli individui e dei gruppi, rendono possibile la coesistenza e la collaborazione degli uni e degli altri..." segue su il Baggese di novembre 2024
I LEGGEND DE SANT AMBROEUS (LE LEGGENDE DI SANT'AMBROGIO...)
In del cors de la stòria incontrom ògni tant on personagg che l'è minga come i
alter, ch'el dòmina el sò temp e el lassa on'impronta che la dura per secol e secol.
Vun de questi l'è Sant Ambroeus.
Provemm a immaginass come l'è capitaa a Milan: l'era vun di trii fioeu del prefett roman de Treviri sul Reno.
El pader l'è mòrt e, la mama l'è tornada a Ròma con la familia, lì Ambroeus l'ha studiaa, el s'è preparaa ai carich pubblich e poeu l'è staa destinaa come governador a Milan, voeuna di quatter capitai de l'impero.
Se Petròni Pròbo, che l'era prefett de tutta l'Italia, l'ha vorsuu raccomandall l'è perchè l'ha vist in de l'òmm, ch'el gh'aveva giamò pussee de quarant'ann, on caratter eccezional e el s'è fidaa de lù, per ona responsabilità de tanta importanza.
Ambroeus l'avaria poduu comportass in diversi maner, ma l'ha scernii fòrsi la pussee difficil: de vess fermo e generos, equilibraa e coraggios, per esercità in d'ona capital de l'impero la potestà civil e religiosa. L'ha creaa ona realtà, la Gesa Ambrosiana, che la dura anmò dopo quasi dòmila ann e anmò incoeu el sò successor, el Cardinal Arcivescov, el governa con l'autorità del sò nòmm e del sò esempi.
El pòpol, specialment allora, el scriv la stòria a la soa manera: i datt e i fatt resten, l'è ciar, ma ciappen el significaa e l'aurea de la gratitudin che la gent la gh'ha per i benefizzi ricevuu e, pussee tardi, specialment in di sècol di battali del Comun, per quell che i milanes avarien voruu, che hann minga ottegnuu, ma che gh'avarien avuu s'el ghe fuss staa lù.
Inscì s'è formaa la leggenda, che l'è la stòria come la sent e la cunta el pòpol per i
generazion che vegnarann, che la illumina in del ben e in del mal su quell che gh'è success.
Se guardom tutti i leggend raccòlt vedom che Ambroeus l'ha lassaa on ricòrd quasi come on messia, on ricòrd d'amor e rispett.
Credi ch'el primm a favorì, senza vorè, la leggenda el sia staa pròppi lù: i sò scritt, ma specialment i sò predich, ch'eren fondaa su l'allegoria.
L'era la soa formazion classica che ghe faseva imità Esòpp e Fedro, per parlà di autor pussee conossuu.
E la favola, cioè l'esempi pussee important l'è la parabola evangelica fada appòsta per fagh capì i verità pussee difficil anca ai pussee sempliz.
E questa fòrsi l'è la prima sorgent de la leggenda di avi: la paròla de Ambroeus dolza come el mel.
Che l'ha influenzaa allora anca Agostin, che lù l'ha convertii, battezzaa e anca quest l' staa on gran miracol.
I alter ghe vegnen adree: el basaman el par on segn de la venerazion e de l'autorità ch'el godeva on òmm foeura de l'usual.
Amboeus vescov l'è on segn de la liberazion d'on pòpol tegnuu sòtta.
Tutt’ i stòri de la soa fuga, minga riessida, con la mula Betta hinn on segn de la provvidenza e, come tutti i stòri che se rispetten, gh'hann on rappòrt dirett ò indirett cont i mitologii antich e, inscì anca i sò viagg a Ròma in del Papa.
Se incrosen motiv de leggend mediovai e de stòri anmò pussee antigh che se perden in la nòtt di temp.
Ma ghe n'è di alter, come quella de Valentinian II, che rifletten i tension de la realtà d'allora.
Ona figura come quella de Massim, l'usurpador, e de Giustina, la mader de Valentinian II, che d'ona part la stava a Milan sòtta la protezion de Ambroeus, da l'altra la favoriva el partii di arian, cioè di generai che poggiaven lee e el fioeu, anca chi temp eren minga tanto facil.
Di alter leggend anmò paren tòlt di Vangeli, come quella de Vital in doe Ambroeus, a Bològna, el cascia via el demòni da on fiolin e, siccome quest el moeur dòpo on quai dì, le fà resuscità.
Tra i coriosità, ghe n'è voeuna che la pò interessà pussee di alter, Ambroeus l'era dree a legg in silenzi, perchè par che prima d'allora tutti leggeven a vos alta, ò sottvos, Ambroeus a l'è staa el primm a introdù l'abitudin de leg domà in de la ment.
https://youtu.be/RBXVp5wKCPo?si=stEYXaA-B4_PVwsT
Iscriviti a:
Post (Atom)
Lettori fissi di acr
Animo Poetico .. Venezia "Vi presento una bellezza che non si può rubare, ma godere e .."
I LIBRI DELL'A.C.R. ACCADEMIA per il T.L.
Archivio blog acr
Il libro METEORE (retro)
UN LIBRO DELLA NS COLLABORATRICE ROMANA "OLGA STELLA COMETA".
La Primavere de I Mille Volti di una bravissima Scrittrice del quartiere di SAN CRISTOFORO.
libro La finestra e i RICORDI dell'ANIMA.
I racconti della Normanna di Giancarlo Maderna .. un grade e valido lavoro, non può mancare ...
poesie dell'anima copertina. CONCORSO DI POESIA IL BAGGESE/TROFEO LOMBARDO LIGURE!
Tantissime POESIE, MILANESI, ROMANE,COMASCHE e SANREMASCHE!
I libri migliori e più bello di ACR ACCADEMIA/Università e ACR IL MILANESE
- La finestra e i ricordi!.. è il libro piu bello..di Rio
- La Normanna di Gcarlo Maderna
- Lasciali dire non ti curar di loro.. guarda e passa!
- Oscar Internaz. della Poesia dialettale
- Poesie di Acr
- SUI CONFINI DEL MONDO di Ken Follet